بازاریابی

بازاریابی

از آنجائيكه امروزه مديران شرکت‌ها و سازمان‌ها برای نیل به اهداف و حفظ دستاوردهای خود نیاز به دانش، مهارت و تخصص بازاریابی را بیش از گذشته احساس می‌کنند، بهره‌مندی از خدمات مشاورین باتجربه و مسلط به روش‌های نوین مدیریتی مبتنی بر علم روز دنیا و نیاز بومی بازار، كاملاً بديهي بنظر مي‌رسد.

خدمات حوزه بازاریابی

مدل کسب و کار (Business Model)
مدل کسب و کار بیانگر مکانیزم خلق ثروت است. در این چارچوب نشان داده می‌شود که یک بنگاه چه مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را چگونه و در چه زمانی انجام می‌دهد تا مشتریان از آنچه که از بنگاه انتظار دارند، بهره‌مند شوند و بنگاه نیز به سود دست‌ یابد. بنگاه یا سازمان برای حفظ بقای خود در محیط رقابتی امروزی این شیوه‌ را انتخاب می‌کند. مدل کسب‌ وکار بیان می‌کند که چگونه سازمان برای تولید محصول یا ارائه خدمت باعث ایجاد ارزش افزوده می‌شود. مجموعه اندیشه فاخر درصدد است با طراحی مدل‌های کسب و کار نوآورانه و یا ایجاد تغییرات موثر در مدل‌های کسب و کار برای مشتریان خود، به سئوالات زیر پاسخ دهد:
  • ارزش پیشنهادی کسب و کار به مشتریان چیست؟
  • از چه طریقی کسب و کار برای مشتریان خود ارزش آفرینی می‌نماید؟
  • کسب و کار چگونه ارزش تولید شده را برای خود به درآمد تبدیل می‌کند؟
طرح بازاریابی (Marketing Plan)
طرح بازاریابی یا برنامه بازاریابی، به منزله‌ی برنامه هدایت سازمان به سوی ارتقا کمی و کیفی و رشد کسب وکار می‌باشد. در برنامه بازاریابی عناصر کلیدی نظیر تحليل موقعیت کنونی، تحلیل بازار هدف، استراتژی بازاریابی، اهداف بلندمدت و کوتاه مدت، فروش، بودجه‌بندی، تعریف مشتری مخاطب، تعریف بازار، روش توسعه بازار، روش توسعه محصول، روش بازاریابی آنلاین، تبلیغات و ... مد نظر قرار می‌گیرند و بر آنها تمرکز می‌شود. از نگاه اندیشه فاخر طرح بازاریابی می‌بایست دربرگیرنده برنامه‌های عملیاتی باشد که مستلزم تجربه مشاور و متضمن عملی بودن برنامه بازاریابی است.
طرح کسب وکار (Business Plan)
تهیه و تدوین طرح کسب وکار (طرح تجاری، طرح توجیهی) با هدف دفاع از طرح پیشنهادی نزد هیئت‌مدیره، دریافت وام, جذب سرمایه‌گذار و شریک تجاری، دریافت نمایندگی فروش انحصاری از برندهای معتبر بین‌المللی و یا اخذ ویزای سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. طرح کسب وکار (طرح تجاری، طرح توجیهی) ابزار بسیار مفیدی برای صاحبان کسب وکارهای نوپا و تازه تاسیس شده (کارآفرینان) یا سازمان‌های باسابقه و جویای توسعه بازار (یا توسعه محصول) تلقی می‌شود. طرح توجیهی حتما پویا است و برای کارفرما این امکان را فراهم می‌آورد تا در طول زمان با ایجاد تغییراتی، آن را به روزرسانی نماید.
تحقیقات بازاریابی (Market Research)
از آنجایی که اطلاعات یکی از منابع مهم استراتژیک برای هر سازمانی تلقی می‌شود، در اختیار داشتن و یا دستیابی به اطلاعاتِ کامل،‌ مرتبط و به‌روز می‌تواند به عنوان یک مزیت رقابتی برای کسب و کار در نظر گرفته شود. تحقیقات بازاریابی به دنبال شناسایی و گردآوری و تجزیه و تحلیل آن دسته از اطلاعاتی می‌باشد که به فرصت‌های بهتری در ارائه و عرضه کالا و یا خدمات خاصی به مصرف‌کننده می‌انجامد و یا مشکلات و تهدیدهای پیش روی بازاریابی کالا و یا خدمات خاص را تبیین کرده و راهکارهای برون رفت از مشکلات را ارائه می‌دهد.
کلیه خدمات